خانه  »  تعمیر فن کویل   »   تعمیر فن کویل سقفی

تعمیر فن کویل سقفی

تعمیر فن کویل سقفی

به اشتراک گذاری
برای اطلاع از موجودی و قیمت تماس حاصل فرمایید

نظری ثبت نشده است !

تعمیر فن کویل سقفی با توجه به برند های فن کویل بسیار متفاوت می باشد . به طور مثال از بهترین فن کویل های سقفی برای تعمیر میتوان به تعمیر و سرویس فن کویل ساراول اشاره کرد. نحوه قرارگیری پیچ های باز کننده قطعات فن کویل از طراحی مناسب فن کویل سقفی است . مطلوب در دسترس بودن پیچ ها می باشد که داخل سقف کاذب برای تعمیرکار قابل دسترس باشند.

انواع تعمیر فن کویل سقفی

فن کویل سقفی دو نوع توکار و روکار وجود دارد . در نوع فن کویل سقفی توکار خود فن کویل به هیچ عنوان در معرض دید وجود ندارد. فقط دریچه های ورود و خروج هوا در سقف قابل دید هستند. خود فن کویل در داخل سقف کاذب قرار میگیرد. فن کویل های توکار از لحاظ ظاهری هیچ کابین شیکی ندارند و فقط خود دستگاه بدون کابین داخل سقف کاذب است. برای تعمیر فن کویل سقفی توکار داخل سقف کاذب ابتدا باید دریچه ای که بر روی سقف است که دریچه هوا می باشد را باز کرد. این دریچه یا به صورت پیچی باز میشود و یا بافشار دادن به داخل به داخل کلا از چهارچوب جدا میشود. بعد از باز کردن دریچه به فن کویل دسترسی پیدا میکنید.

در این حالت اگر فن کویل ایرادش از کویل یا شیرفلکه ها باشد به راحتی میتوان مشکل را حل کرد و شیرفلکه ها و لوله های رفت و برگشت فن کویل به راحتی قابل دسترسی هستند . اما اگر فن کویل ایراد از موتور فن کویل باشد یا پروانه ها باید سینی درین فن کویل را ابتدا باز نمود . سینی درین فن کویل برای جمع آوری و تخلیه تعریق در کویل می باشد. نحوه جاگیری پیچ ها و مهره ها کمی بد است و برای باز کردن پیچ ها تکنسین حتما باید پیچ گوشتی مشتی( کوتاه) و یا دلر شارزی به همراه داشته باشد.